Äntligen tillbaka på torpet

Vi är på torpet igen! Det var väldigt länge sedan vi var här, men oj vad jag njuter. Här är jag nämligen fri att göra nästan precis vad jag vill. Och jag vill hjälpa husse och matte. 
När vi kom igår kväll var det jättekallt i hela huset, men husse tände eld i alla kaminer så det blev varmt rätt fort. 
Men i morse var det ganska kallt igen och då hjälptes husse och jag åt att elda i kaminerna. Speciellt den i sovrummet. Då hjälpte jag honom. 
 
Jag hämtade pinnar att lägga in i brasan också. De gav jag till matte, som låg kvar i sängen och väntade på att det skulle bli lite varmare i sovrummet. 
 
Sen, när alla var uppe och frukosten var uppäten jobbade vi alla med stt hämta ny ved. Jag hittade en jättefin pinne som jag visade för husse. 
 
Sen hjälpte jag husse, som körde motorsåg på omkullfallna träd. 
 
När vi var klara med jobbet, blev det äntligen dags för lite lek! I ungefär en timme kastade husse och matte boll till mig och jag kan lova att jag ibland hade riktigt svårt att hitta den. Rejäla sökarbeten blev det i alla fall. Bra för mig. 
 
När det började närma sig kväll kom Sandra och Micke. Dom gillar jag! Efter middagen hade vi myskalas alla tre, innan jag avslutade dagen med mitt nya tuggben. Jag gillar verkligen att vara på torpet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0