I Norgelandet

Nu är jag i Norgelandet och hos min syster Zera och hennes familj. Jag hade trott att det skulle kännas och se annorlunda ut utomlands, men det är precis som vanligt. Fast lite bättre! Zera är ju här. Och Bizzi. 
 
 Det var lite tråkigt på vägen hit. Vi åkte länge, men som tur var stannade vi på ett ställe vid en sjö och sträckte på benen. Då undrade jag om Zera fanns på den andra sidan sjön, men hon bor längre bort än så. 
 
När vi kom fram blev det mycket spring på deras stora tomt. Jag fick fånga min frisbee och visa Zera och Bizzi hur de ska göra med den vi gav till dem. Zera fick en leksak till av mig och den tyckte hon väldigt bra om, även om Bizzi försökte ta den först. 
 
När deras husse kom hem åkte vi upp på ett jättehögt berg där vi kunde se ut över hela staden och springa lösa i skogen som finns där.
 
Det var väldigt skönt att få sträcka ut efter all bilåkning. Det var bara lite synd att Zera inte tyckte det var lika roligt att leka följa John som jag gör. Hon skällde på mig ibland. 
Bizzi var snällare och lät mig ligga nära henne när vi kom hem igen, men jag var ju inte heller lika intensiv med henne, för hon är äldre och då vet jag ju att man ska visa respekt. 
 
 Idag har vi varit ute länge i skogen och Zera har inte varit lika irriterad på mig. Vi har haft jätteroligt och sprungit tillsammans i full fart i nästan fyra timmar. Ner i vattendrag och in i snårskog. Bizzi ville inte vara med och leka, utan gick tillsammans med sin matte istället. Utom när vi hittade vatten. Då kom hon. 
 
 På ett ställe stannade vi en stund och där la matte ut ett sök som vi fick göra, alla tre. En i taget fick vi ge oss ut och hämta dummy, för att sedan vänta medan de andra två hämtade, innan det  blev min tur igen. Det var väldigt jobbigt att behöva sitta och vänta på min tur, men nyttigt. Sa matte. Jag höll inte med om det. Det var bara onyttigt! Det tyckte Zera också. 
 
När vi kom hem igen var vi trötta. Allihop. Husse somnade och jag också. Fast först efter att ha väckt husse. Det blev bättre plats i sängen då. 
 
 Ikväll ska människorna åka till en restaurang och äta middag. Jag tror inte att jag får åka med då. Kanske Zera och jag kan hitta på något kul då?!

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0