Nu fattar jag

Lite pinsamt är det allt att behöva erkänna att jag inte riktigt har hängt med. Men ingen är felfri och även solen har fläckar. Vi kom hit, där tollarspecialen ska vara, lite för tidigt. Svårare än så var det inte. Och nu har vi fått bada i havet också, så det börjar arta sig. Husse och matte hittade ett speciellt ställe på stranden, bara för oss hundar.
 
 
Sixten och jag sprang ikapp i vattnet, med Bonus en bit bakom. Han är inte lika snabb som vi, men hängde med rätt bra ändå. 

När vi badat klart, kommit hem och fått duscha av oss havsvattnet och sanden, var både Bonus och jag trötta och tog en tupplur i solen. 

Det var bara Sixten som var hyfsat pigg och höll mattarna sällskap. Förmodligen fick han en massa godsaker som vi missade.

Sen, när det började bli kväll, var det dags för restaurangbesök igen. Nu vet jag ju att det inte är en tävlingsgren på specialen, men det har varit bra träning för oss alla. Sixten var uttråkad och somnade med huvudet på en sten, Bonus slocknade han också. 

Nu hade vi fått sällskap av Zera och Bizzi, som kommit hit från Norgelandet. När de kom började det kännas riktigt bra! Bizzi var den enda som fick sitta med vid bordet, när vi andra fick hålla oss på marken  

 
Själv satt jag och försökte låta bli att yla när trubaduren som inte kunde sjunga ändå försökte sig på det. Hade inte matte stirrat på mig med järnblicken, hade vi sjungit duett, trubaduren och jag. 

 Det var idag som jag verkligen förstod att specialen inte börjat än. Det var när vi åkte till registreringen, dit många fler än vi kommit. 

Vid registreringen ska man visa upp stamtavlor och att vi är vaccinerade. Allt sånt har matte samlat i en mapp som är bara min och Bonus.

 
När det var klart, åkte vi till det ställe där Zera och Bizzi bor, för där skulle människorna äta middag. Vi fick inte vara med, så vi stannade i bilen och sov. Innan vi åkte hem till oss igen, tog vi en kvällspromenad tillsammans. Det kändes väldigt bra att vara samlade igen - Sixten, Zera, Bizzi, Bonus och jag!
 
I morgon börjar specialen på riktigt och på fredag är det dags för husse och mig att starta på arbetsprovet. Det ska bli kul att se om husse och jag har samma syn på vad vi ska göra då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0