Är det här tollarspecialen?

Nu har vi, efter en lång resa, kommit fram till tollarspecialen. I alla fall var det vad jag trodde, när vi kom fram till huset där vi bor. Under resan hit stannade vi flera gånger, så att Bonus och jag fick röra på oss. Vid ett ställe vi stannade på, var det spännande att titta på båtarna som låg i en slags låda som tömdes på vatten så att båtarna sjönk ner och kom ut i en annan låda. 
 
Sluss, sa matte. Bada, sa Bonus och var nästan på väg ner i bassängen, fast det var ett staket i vägen. Då flyttade matte på Bonus. En bra bit bort. 

När vi kom fram var det härligt att få springa på baksidan av huset, där det är en stor gräsmatta med staket runt. Och vet du vad? Sixten var redan där när vi kom!

 

Vi tog en promenad för att röra lite på benen och det såg hoppfullt ut när vi såg vattnet framför oss, men något dopp blev det inte. 

 Jag började spana runt omkring oss för att se om det fanns fler tollare här. Matte har sagt att det ska vara fyra hundra och lite till. Men icke! Det verkar som om det är vi tre som utgör tollarspecialens deltagare i år. 

 

Lite futtigt, får man nog ändå säga, även om vi tre bröder utgör eliten. Var och en på vårt eget sätt. 

I år verkar det som om nya grenar har införts och den mest populära är restaurangbesök. Hittills har vi hunnit med två. I alla fall är det populärt hos husse, matte och Sixtens matte. Vi, hundarna, tillika tollarspecialens enda deltagare, får snällt sitta bredvid eller under bordet och titta på. 

 

Fast Bonus försökte sig på att fuska. Han satte sig på bänken bredvid matte när hon åt, men då blev han utvisad och fick en varning. 

En annan, ny gren, är att sitta på ett stort torg, fyllt av en massa människor, andra hundar - fast ingen tollare - restauranger och torgstånd. Där ska vi sitta och vänta på att Sixtes matte går iväg en stund och sen ska husse och matte svara på frågor om oss. Så lägger de som går förbi huvudet på sned och säger: Åh, så söööta! Jag tror inte att de menar oss och inte husse och matte, men helt säker är jag inte. 

 
Inte någonstans där vi har varit har vi fått bada. Fast vi är jättenära vatten. Därför tog husse med mig in i duschen när vi kom hem idag. Jag var jättevarm och det var härligt med en dusch. 
 
Nu ser jag fram emot morgondagen och är nyfiken på vilka nya grenar den har att bjuda på. Till dess - vila!


Kommentarer
Postat av: Anonym

På onsdagkväll kommer Metlot ner till specialen.

2017-07-31 @ 23:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0