Träning och mys

En dag när husse kom hem från jobbet tog han med sig mig och Bonus i bilen. När vi stannade hade vi kommit till torpet. Husse och vi tycker lika mycket om att vara där. När vi kom fram fick jag ett glädjerus och sprang iväg med vår badbalja, med Bonus i släptåg. Sen lekte vi länge!
 
Bonus har förstått nu att badbaljan inte är vår vattenskål, utan att den är till för att bada i. Det gör han ofta och gärna. Lägger sig till och med i den när det är varmt. Det gör inte jag, för mig räcker det med att svalka tassarna.

Vi tränar varje dag nu. Lite av varje, men allra mest sök. Nu har husse gjort det hela lite svårare, för nu ligger apporterna både på land och i vatten. Idag har vi varit iväg och gjort det.

 
Den här gången var det lite knepigt, för en vattenapport hade flutit iväg en bra bit så jag fick verkligen kämpa för att hitta den. Gissa om jag var nöjd när jag hittade den?! Husse också!
 

Bonus fick vara med och titta på och tjöt i högan sky för att inte han fick följa med mig när jag jobbade. Han fattar inte att han är för liten än. Men matte lät honom testa mina dummies och då blev han tyst. 

 
Efter att ha provburit på alla, valde han den som är mest lik en fågel. Den gick han och bar på och verkade väldigt nöjd med sig själv. 

När jag var klar med mitt sök, tog husse fram en påse som jag visste att vi hade tagit med när vi åkte. Då var jag väldigt intresserad av påsen, som luktade väldigt gott. Jag skällde på husse och ville att han skulle visa vad som fanns där, men han sa att jag fick vänta till sen. Bonus fattade i vanlig ordning ingnting  

I påsen låg det en and, som matte la ut på skogsvägen, gömd i lite högt gräs. Sen gick hon vidare en bit bort och stannade där. Bonus och jag var kvar hos husse, på andra sidan om anden. Då kopplar husse loss BONUS samtidigt som matte ropar på honom! Gissa om jag trodde att de blivit helt galna?! Det är ju JAG som är apportören i den här familjen! Bonus rusade iväg till matte, passerade anden i racerfart... men vände och plockade upp anden innan han fortsatte mot matte. Och sprang förbi henne. Ha!! Det kunde hon gott ha när hon dissade mig. Men Bonus är ju rätt fjäskig av sig, så han kom ju fram med anden till matte i alla fall. Sen var det äntligen min tur och jag visade husse att jag minsann kan! När jag vill... 

Men vi tränar inte alltid. Vi myser också, husse och jag. Då kryper jag gärna upp i hans knä för det är mysigt, tycker jag  

Ibland myser jag lite med matte också. Oftast när det står mat på bordet, för det brukar vara just då som jag tycker extra mycket om min matte!

 
Nu har vi firat midsommar och det var riktigt tröttsamt. Både Bonus och jag behöver ta igen oss lite, innan vi tar en tur i skogen igen. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0