Släkten är bäst

Nu har Bonus gjort premiär som kontorshund. Det gick "sådär", om jag ska vara ärlig. Jag, som nu måste anses vara lite vuxen, vet ju att jag ska ligga under husses skrivbord och ta det lugnt. Men Bonus... 

 
Så fort husse lämnade rummet började han käka på en plastgrej som husse har för att ställa upp dörren. Nu är dörren stängd hela tiden. 

Nu har vi börjat vara i skogen här hemma också. Både jag och Bonus får apporteringsträna. Fast Bonus lämnar inte jättegärna ifrån sig apporterna. Det gör mig stolt, för då har han lyssnat på mig. Det ska inte vara så enkelt att vara ägare till en tollare! Fast det vet i alla fall matte. Hon har haft fler före oss. En av dem är min farmorsfarmorsmor. 

 
Hon hette Nova och var väldigt speciell, säger matte. Hon tycker att jag påminner om Nova och ibland säger hon Nova till mig istället för Pajas. Det måste betyda att jag också är väldigt speciell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0