Kaninjakt

Nu har det varit midsommar och då äter vi jordgubbar. Jag vet inte varför det är så, men det är gott, så det gör inget. Både Bonus och jag tycker jordgubbar är jättegott och när vi var ensamma i köket passade jag på att ta lite extra ur en kartong som stod på bänken. Om inte Bonus hade sorungit ut med kartongen och visat husse den, hade säkert ingen märkt att jag tog dem. Typiskt småsyskon att sabba!
(null)

Husse och matte hade gäster igår och det var riktigt bra folk. De gillar att kasta frisbee och vi gillar ju att hämta den, så det blev en bra kombo. På kvällen var jag helt slut och drog mig undan med Bonus hund, som jag kunde låna eftersom han redan sov. Det är lite mysigt med gosedjur, men det vill jag ju inte låtsas om inför Bonus. 
(null)

Jag har ju berättat att vi har kaniner på vår mark. De finns i två färger; svart och gråbrunt och i fyra storlekar. Och blir bara fler och fler. Det gillar inte husse och matte, för kaninerna förstör. De gräver gångar under gräsmattan, gör gropar i marken som man snubblar i och gör illa foten och så äter de upp det som husse och matte sätter ner i jorden. Därför blev det en spännande dag idag. Det kom två jägare hit och nu har vi inte lika många kaniner längre. Det tråkiga var att Bonus och jag inte fick vara med, utan blev tvungna att vara inomhus och titta på.
(null)

När jägarna var klara fick vi komma ut. Det doftade annorlunda på ett ställe och där hittade vi kaninerna. Bonus tog snabbt upp en som han sprang iväg med. Själv gick jag fram och luktade på dem, men kände inte för att bära iväg med den. Man är väl fågelhund..!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0