Allt ljus på Bonus

Ibland är det lite jobbigt att ha en lillebror. För det mesta går det bra och det är kul att ha någon att leka med. 
(null)

Men ibland är han bara för mycket. Som här om dagen, då matte vaknade av att Bonus kräktes och såg att han kräktes blod och att det låg en svart plastbit i det. Då blev matte orolig! Bonus själv var mest sur för att han inte fick någon frukost. 
Medan matte väntade på att veterinärmottagningen skulle öppna, gick vi ut och lekte i snön. 
(null)

Ingen veterinär hade tid att ta emot Bonus, men den sista hon ringde sa att det knappast var idé att röntga, då det inte alls är säkert att en eventuell plastbit syns på röntgen. Istället fick matte rådet att ge Bonus konserverad sparris. Det tyckte han inte särskilt bra om. 
(null)

Sparris kan kapsla in föremål i magen och ser till att det kommer ut den naturliga vägen. Sen skulle hon ha koll på när Bonus bajsade för att se om det kom blod då också. I så fall skulle vi genast åka till djursjukhuset. 
Det behövdes inte! Men vilket fokus det var på honom. Jättetrist! Han fick ligga i mattes knä hela kvällen, medan jag fick hålla mig på golvet. 
(null)

Dagen därpå var allt som vanligt igen. Bonus och jag var ute och lekte på dagen och ville inte komma in när rasten var slut. 
(null)

Vintern är härlig och vi trivs jättebra i snön. Jag lägger mig gärna i snön, medan Bonus brukar stoppa huvudet i en snödriva. Då säger matte att han är ett snötroll!
(null)

(null)

När matte städade i vår ena säng, hittade hon en intressant sak, nämligen resten av det som Bonus ätit upp. Tur att han inte åt upp hela korken!
(null)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0