Ett kungligt bad

Nu har det varit några köriga dygn. Men roliga. Förra helgen hade vi flera människor och hundar här. Sen, när de åkt hem, kom ett par av mina favoritmänniskor; Theo och Liam.  Jag gillar verkligen att vara deras barnvakt och beskyddare, men på senare tid har jag också känt att det går åt mycket energi, även om jag får mycket kärlek av barnen. 

(null)

Därför är det så bra att Solo har anmält sig som min elev, vad gäller barnpassning. 
(null)

Hon är bara lite svartsjuk, men snäll, och vill också vara med när husse eller matte myser med barnen. Och det går ju bra. Bättre än om jag skulle ha velat vara med, för jag skulle nog inte ha fått plats.  
(null)

Vi har haft mycket kul de här dagarna. Bland annat har barnen fått klä ut mig i hatt och jag tycker nog att det klär mig riktigt bra. 

(null)

(null)

Idag reste barnen härifrån och efter en lite trög start på dagen, åkte husse och matte och vi andra in till Uppsala för att se oss runt och miljöträna. Solo mest.  
(null)

Kan du fatta hur otroligt härliga dofter det finns i en stad! Jag njöt i fulla drag. 

Men det var ganska varmt och när vi kommit till slottet var vi ganska flåsiga. Gissa om jag blev förvånad när jag hittade en pool med dusch utanför slottet!! Det är nog där som kungen badar, tror jag. När han är i Uppsala, alltså!

(null)

(null)

Det gav en härlig svalka åt mina trötta och varma tassar. Även Bonus gick i vattnet och faktiskt även badkrukan. Hon blötte i alla fall ner alla sina tassar.  

Sen åkte vi hem och har sedan dess mest legat och sovit. Det tar på krafterna att passa barn och gå stadspromenad! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0