Varmt!

Nu har det varit aktivitet här på gården! Först var det ju matte och jag som sådde frön i jorden, sen kom det en stor låda som placerades mitt på gårdsplanen. I den har husse och matte burit in väldigt massa skrot.

(null)

En lite tråkig sak med att husse och matte haft mycket att göra, är att jag liksom Solo fått sitta fast i långlina. Jag! Det är ju som om jag vore en barnrumpa. Inte särskilt smickrande. 

(null)

Vi har även satt ner potatisar i jorden och sen vattnat. Matte blev lite sur på Solo när hon upptäcke att busungen plockade upp potatisar. Precis som när hon grävde upp lökarna som matte satt i jorden.  

(null)

Varje morgon den senaste veckan har jag fikat med husse på verandan. Det är en trevlig rutin vi har.
(null)
De senaste dagarna har det varit väldigt varmt och eftersom dammarna är välfyllda har vi kunnat bada både en och två gånger dagligen. Inte Solo, förstås. Hon springer runt och hejar på Bonus och mig  

(null)

När vi hållit på en hel dag, brukar  jag dra mig tillbaka och koppla av i soffan på verandan. Gärna med en av husses kepsar på huvudet, för då ser jag rätt cool ut. 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0