Hos veterinären

Idag har jag varit på djursjukhuset och träffat min veterinär, Malin. 

Dagen började inte bra, för husse och matte glömde ge mig frukost, så jag var jättehungrig när vi kom till Malin. När jag stod på undersökningsbordet fick jag en härlig doft i nosen och insåg att det låg en godispåse på hyllan rakt framför mig. 

(null)

Malin sa att jag skulle få det godiset, men först ville hon ta lite blod från mig. Det gjorde hon för att kontrollera att inte mina njurar eller levern far illa av medicinerna jag äter varje dag. Jag var noga med att kontrollera att allt blev rätt när hon förberedde blodprovet, eftersom jag så gärna ville smaka på godiset.
(null)

När jag äntligen fick äta ville Malin att jag skulle lägga mig på golvet och då gjorde jag det, för jag gissade att det nog kunde vankas en och annan liten godisbit. Sen började hon klämma och dra i mina ben och tassar. Det var inte jätteskönt eftersom mina leder gör ont, men jag sa inget.  

(null)

Innan vi åkte hem sa Malin att hon är nöjd med mig och att jag är välmusklad. Sen kom vi överens om att vi ska träffa fysioterapeuten Kjerstin, som vi var hos innan sommaren och sedan börja med vattentrask igen. Det ska bli kul, för där får man också godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0